Online adverteren is een vaakgebruikte term, maar wat wordt er nu eigenlijk mee bedoeld? Online adverteren zorgt ervoor dat jouw advertentie getoond wordt aan mensen (doelgroepen) waarvan jij hebt bepaald dat ze potentiële klanten zijn voor een product of dienst die jij aanbiedt.

Als je een sigarenwinkel hebt in Leuven en iemand zoekt in Google “Sigarenwinkel Leuven”, dan kan jij een advertentie tonen voor je bedrijf die zich specifiek toespitst op jouw sigarenwinkel in Leuven. Heb je daarentegen een webshop die sigaren verkoopt, dan kan het ook dan interessant zijn om jouw advertentie aan iedereen te tonen.

Online adverteren werkt op basis van een CPC (kosten per klik), CPM (kosten per duizend weergaven) of CPA (kosten per actie vb. Een bedrag dat je wenst te spenderen voor iemand die sigaren koopt bij jou)

Online adverteren kunnen we opsplitsen in 2 grote segmenten.

1. Zoekmachine advertenties
Dit is de meeste efficiënte vorm van adverteren op internet. Je betaalt namelijk enkel voor mensen die klikken op je advertentie en je website bezoeken. Je bepaalt zelf wanneer je advertentie verschijnt op basis van zoekwoord, locatie, tijdstip. Veruit de bekendste hier is Google Adwords. In België is het ook mogelijk om op Bing te adverteren.

2. Display advententies
Dit zijn beeldadvertenties die worden getoond op andere websites. Dit kunnen partnersites zijn Google, maar er zijn 1001 diensten die hier voor in aanmerking komen. Ook hier geldt dat Google een van de grotere partijen is en de meest eenvoudige om op te zetten.

Meer weten? Contacteer ons voor een open gesprek.